Powered by Blogger.

24 January, 2011

aku ingin mengembara~~

sempat snap gmbr ni mase bercuti ngn family kat port dickson


sebenarnya tajuk tak termasuk dalam apa yang aku nak ceritakan harharharharhar...saje menggatal, di sebabkan orangnye tak reti sangat nak menggatal jadi tangan ambil alih untuk menggatalkan dirinye...apakah?? ok skip tu...
sepatutnya aku bekerja hari ini, ya...aku patut bekerja...akan tetapi di sebabkan cramps yang menggila akhirnya aku tersadai menonggeng di tepian katil bersama lappy peneman setia...
sakit memangla teramat sakit, nak bernafas pun tercungap cungap macam ikan tak dapat air @#$%^...
nak duduk? jgn mimpi ko tonggeng la kat situ sampai reda...
teringat waktu dolu dolu masa aku kene bedah, sakitnya nauzubillah....nak bagun katil payah,nak berjalan pun payah, asyik kene ampung je perut aku yang penuh dengan lemak tu T_____T (dr.habibah suruh aku kurus tapi sampai sekarang aku tak kurus..hahahaha...ampun doktor ).....sebulan aku tak masuk belajar.....tapi aku teramat bersyukur waktu tu, di sebabkan sakit itu aku tahu dosa-dosa kecil aku yang tak terkira banyaknya di hapuskan, dan di sebabkan sakit itu juga aku dapat bermuhasabah dengan diri sendiri, di sebabkan sakit itu juga aku dapat menghabiskan masa di atas katil mendalami kalam ALLAH SWT dan menghayati setiap baitnya,masa sakit tu jugak la aku akan tersedar secara otomatiknya pukul 3 pagi,  dan yang penting aku dapat lihat kasih sayang ibuku waktu tu,yang mengurutkan kaki dengan minyak panas sebab aku tak boleh tido kalo x lumur minyak kat kaki, aisyah sayangggggggggg infiniti kat mak....rindu saat tu *tp x mau kene bedah lg T__T
jadi sekarang, tak perlu merungut kalau sakit menyerang anda kerana ianya adalah sebahagian daripada ujian kecil dan tanda ALLAH SWT sayangkan kita muahmuahmuah......
dialog antara mak dan anaknya :
mak : tu kenapa tu, tersengih-sengih menonggeng ?
aisyah : tengah tahan sakit mak...
mak : tahan sakit pun senyum?
aisyah : senyum dalam tangisan mak T___T
mak: alahai aisyah (sambil hulur ubat tahan sakit)......
Imam Ali ar-Ridha as berkata: “Sakit bagi orang mu’min merupakan penyucian (atas dosanya) dan juga rahmat. Tetapi bagi orang yang ingkar, sakit adalah ’azab dan laknat dan sesungguhnya penyakit bagi seorang mu’min adalah penghapus dosa.” 
(Bihar al-Anwar 81 : 183)

Rasulullah saw bersabda: “Sesungguhnya penyakit itu membersihkan jasad dari dosa-dosa sebagaimana alat peniup pandai besi membersihkan karat dari besi.” 

(Bihar al-Anwar 81 : 197)



0 comments:

Post a Comment